Ende dieses Seitenbereichs.

Beginn des Seitenbereichs: Inhalt:

Neuigkeiten

Freitag, 16.09.2022

Neue Publikation

Scheucher, J., Koren, N., & Vogel, S. (2022). Die neurokognitiven Korrelate numerischer und arithmetischer Fertigkeiten. In K.-H. Graß & K. Edtstadler…

Dienstag, 03.08.2021

Neue Publikationen

Quantitative and Qualitative Differences in the Canonical and the Reverse Distance Effect and Their Selective Association With Arithmetic and…

Dienstag, 01.06.2021

Neue Publikation

Interference between naïve and scientific theories occurs in mathematics and is related to mathematical achievement

Mittwoch, 05.05.2021

Neue Publikation

Going beyond intelligence: A systematic investigation of cognitive abilities and personality traits of experts in mathematics.

Montag, 26.04.2021

Neue Publikation

Can the interference effect in multiplication fact retrieval be modulated by an arithmetic training? An fMRI study.

Montag, 25.05.2020

Neue Publikation

Mathematical creativity in adults: Its measurement and its relation to intelligence, mathematical competence and general creativity.

Montag, 25.05.2020

Neue Publikation

Talent Development in Achievement Domains: A Psychological Framework for Within- and Cross-Domain Research.

Donnerstag, 19.09.2019

Neue Publikation

The joint influence of intelligence and practice on skill development throughout the life span.

Dienstag, 12.03.2019

Neue Publikation

Polspoel, B., De Visscher, A., Vandermosten, M., Vogel, S. E., Grabner, R. H., & De Smedt, B. (2019). The Neural Substrates of the Problem Size and…

Montag, 14.01.2019

Neue Publikation

Vogel, S. E., Koren, N., Falb, S., Haselwander, M., Spradley, A., Schadenbauer, P., Tanzmeister, S., & Grabner, R. H. (2019). Automatic and…

Mittwoch, 03.10.2018

Neue Publikation

Grabner, R. H., Krenn, J., Fink, A., Arendasy, M., & Benedek, M. (2018). Effects of alpha and gamma transcranial alternating current stimulation…

Donnerstag, 23.08.2018

FOCUS Magazin, Nr. 33 (2018)

Hirndoping: Können Pillen oder Stromreize unseren IQ verbessern?

Ende dieses Seitenbereichs.

Beginn des Seitenbereichs: Zusatzinformationen:

Ende dieses Seitenbereichs.