Beginn des Seitenbereichs:
Seitenbereiche:

  • Zum Inhalt (Zugriffstaste 1)
  • Zur Positionsanzeige (Zugriffstaste 2)
  • Zur Hauptnavigation (Zugriffstaste 3)
  • Zur Unternavigation (Zugriffstaste 4)
  • Zu den Zusatzinformationen (Zugriffstaste 5)
  • Zu den Seiteneinstellungen (Benutzer/Sprache) (Zugriffstaste 8)
  • Zur Suche (Zugriffstaste 9)

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Seiteneinstellungen:

Deutsch de
English en
Suche
Anmelden

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Suche:

Suche nach Details rund um die Uni Graz
Schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche


Suchen

Beginn des Seitenbereichs:
Hauptnavigation:

Seitennavigation:

  • Universität

    Universität
    • Die Uni Graz im Portrait
    • Organisation
    • Strategie und Qualität
    • Fakultäten
    • Universitätsbibliothek
    • Jobs
    • Campus
    Lösungen für die Welt von morgen entwickeln – das ist unsere Mission. Unsere Studierenden und unsere Forscher:innen stellen sich den großen Herausforderungen der Gesellschaft und tragen das Wissen hinaus.
  • Forschungsprofil

    Forschungsprofil
    • Unsere Expertise
    • Forschungsfragen
    • Forschungsportal
    • Forschung fördern
    • Forschungstransfer
    • Ethik in der Forschung
    Wissenschaftliche Exzellenz und Mut, neue Wege zu gehen. Forschung an der Universität Graz schafft die Grundlagen dafür, die Zukunft lebenswert zu gestalten.
  • Studium

    Studium
    • Studieninteressierte
    • Infos für Studierende
  • Community

    Community
    • International
    • Am Standort
    • Forschung und Wirtschaft
    • Absolvent:innen
    Die Universität Graz ist Drehscheibe für internationale Forschung, Vernetzung von Wissenschaft und Wirtschaft sowie für Austausch und Kooperation in den Bereichen Studium und Lehre.
  • Spotlight
Jetzt aktuell
  • 24 Klicks im Advent
  • Masterstudium plus: Jetzt anmelden!
  • Crowdfunding entdecken
  • Klimaneutrale Uni Graz
  • Forscher:innen gefragt
  • Arbeitgeberin Uni Graz
Menüband schließen

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Sie befinden sich hier:

Universität Graz Naturwissenschaften Institut für Psychologie Persönlichkeiten Reisebericht Chiara Banfi / Harvard
  • Über das Institut
  • Unsere Forschung
  • Persönlichkeiten
  • Studienservice
  • Neuigkeiten

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:
Unternavigation:

  • Über das Institut
  • Unsere Forschung
  • Persönlichkeiten
  • Studienservice
  • Neuigkeiten

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Report on the research stay in Harvard Graduate School of Education

Mag. Dr. Chiara Banfi

I used the funding of the Visiting Award for High Potentials 2024 for a research visit in the laboratory of Nadine Gaab, at the Harvard Graduate School of Education. I spent seven weeks in Boston (MA) between 1 September and 17 October 2025. I worked in the GaabLab, located on 10 Church Street in Cambridge (MA). 

My research stay was originally planned with two main goals: 1) To expand my knowledge and expertise of neuroimaging methods and strengthen my scientific network by preparing a manuscript in co-authorship with Prof. Gaab and her lab members; 2) to establish a long-term collaboration with Prof. Gaab in order to prepare a grant proposal for submission as ERC Starting grant. Both these goals were achieved. I discussed the planning of a future publication in collaboration with Prof. Gaab. We agreed on the aims and study design, talked about relevant literature and organized the general idea. I will now analyze the MRI data in collaboration with the MRI lab Graz and will send the manuscript to Prof. Gaab to receive her feedback as a co-author. I also had the opportunity to present my research plan for an ERC Starting Grant proposal to Prof. Gaab and her team during a lab meeting. I received constructive feedback by all team members regarding methods, presentation style and the rationale of the overarching idea. I will work hard to improve the grant proposal according to this feedback and submit it in fall 2026. 

Church Street, Cambridge, Boston, MA ©Universität Graz / Chiara Banfi
©Universität Graz / Chiara Banfi
Harvard University, School of Education ©Universität Graz / Chiara Banfi
©Universität Graz / Chiara Banfi

 

In addition to these activities, I audited Prof. Gaab’s course on Education and Neuroscience, which was very inspiring for my own future teaching activity. I learnt about diverse tools and materials that can be used to introduce neuroscientific content to students that do not yet have extensive experience with the topic. I engaged in science-to-public activities and experienced different formats of students’ interaction that I will adopt in my future courses. Within the context of this course, I also had the possibility to visit the MRI laboratory, located close to the Harvard campus. It hosts a 3 Tesla Siemens MRI scanner equipped with a mock scanner for pediatric investigations with young children. 

In sum, the research stay was very enriching. I exploited new opportunities of networking and collaboration, which will expand the breath of my research work and improve its quality. I further gained new models and ideas about teaching strategies and content, and I am keen on applying them in my own courses. 

Last but not least, my family travelled along with me and this was simply fantastic, as I would have missed my husband and 9-month-old child very much being abroad. I am very grateful for their support throughout this visit and for the exciting experiences we had together as a young family. We even got on the newspaper…

Beginn des Seitenbereichs:
Zusatzinformationen:

Universität Graz
Universitätsplatz 3
8010 Graz
  • Anfahrt und Kontakt
  • Kommunikation und Öffentlichkeitsarbeit
  • Moodle
  • UNIGRAZonline
  • Impressum
  • Datenschutzerklärung
  • Cookie-Einstellungen
  • Barrierefreiheitserklärung
Wetterstation
Uni Graz

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche

Beginn des Seitenbereichs:

Ende dieses Seitenbereichs. Zur Übersicht der Seitenbereiche